Monday, April 29, 2013

Γαστρονομία και Τουρισμός


Όπως πλέον όλοι έχουμε καταλάβει η γαστρονομία σε ευρύτερο επίπεδο έχει γίνει της μόδας. Ξαφνικά γέμισε η τηλεόραση  με reality, εκπομπές πρωινές και απογευματινές, συζητήσεις, εκδηλώσεις γαστρονομικού ενδιαφέροντος  και πολλά άλλα. Μπορεί λοιπόν εύκολα να αναρωτηθεί κανείς γιατί ξέσπασε έτσι ξαφνικά τόσος ντόρος γύρω από το θέμα της γαστρονομίας. Πριν δηλαδή η ελληνική κουζίνα δεν υπήρχε; Γιατί όλοι το θυμήθηκαν τώρα;
Μία πολύ εύκολη απάντηση είναι ότι η γαστρονομία ναι μεν πάντα υπήρχε, απλά δεν είχαμε μπει στην διαδικασία να σκεφτούμε να την αξιοποιήσουμε και σαν «προϊόν». Ο πρώτος λόγος που το σκεφτήκαμε τώρα αυτό είναι ότι η γαστρονομία είναι ένα «προϊόν» ή μπορεί να γίνει ένα «προϊόν» το οποίο δεν χρειάζεται υψηλού κόστους επενδύσεις.  Ένας άλλος λόγος είναι ότι το ελληνικό μοντέλο τουρισμού των 3SSS έχει πλέον κορεστεί  και τα τελευταία χρόνια ψάχνουμε να βρούμε τρόπους να αξιοποιήσουμε τον τόπο μας μέσω των ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, έτσι ώστε και να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο αλλά και να προσφέρουμε στους τουρίστες το κάτι διαφορετικό, την εμπειρία.  Και ένας τρίτος λόγος είναι ότι έχει γίνει της μόδας η υγιεινή διατροφή. Καθώς η ελληνική-μεσογειακή κουζίνα και δίαιτα η οποία περιλαμβάνει την κατανάλωση πολλών φρούτων, λαχανικών, λαδιού και άλλων υγιεινών τροφών της μάνας γης, συνδέεται απόλυτα με την υγιεινή διατροφή.
Έτσι λοιπόν μέσω της γαστρονομίας, μπορούμε να συνδυάσουμε πολλά πράγματα μαζί και να δημιουργήσουμε ένα προϊόν.  Το οποίο μπορεί να ξεκινήσει απλά από ένα ελληνικό πρωινό στα ξενοδοχεία και να φτάσει σε θεματικές γαστρονομικές εκδηλώσεις, που θα μπορούσαν πλέον να προσφέρουν και αυτό που τόσο πολύ θέλουν οι τουρίστες, την εμπειρία! Το σημαντικό είναι να καταλάβουμε ότι η ελληνική γαστρονομία δεν είναι μόνο το φαγητό που ευφραίνει τους ουρανίσκους μας, αλλά είναι και ιστορία και πολιτισμός. Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε όλα τα στοιχεία της ελληνικής γαστρονομίας, να τα συνδυάσουμε και να διαμορφώσουμε «τουριστικά προϊόντα» χωρίς υπέρογκο κόστος, που θα προσφέρουν  στους τουρίστες την εμπειρία.
Για να καθιερωθεί ο γαστρονομικός τουρισμός σαν «προϊόν» στην Ελλάδα, χρειάζεται εκτός από την ιδιωτική πρωτοβουλία και η αντίστοιχη προβολή και στήριξη από το κράτος, ώστε να συνδεθεί με την χώρα μας και οι τουρίστες να το αναζητούν από μόνοι τους, να μην αποτελεί δηλαδή απλά κάποια επιπλέον τουριστική δραστηριότητα.
Το θετικό είναι ότι γίνονται ενέργειες από διάφορες ιδιωτικές εταιρίες και φορείς και από μεμονωμένους ανθρώπους που έχουν μεράκι και όραμα, πράγμα που εν γένει λείπει από τη σημερινή κατάσταση της αγοράς. Ας ελπίσουμε λοιπόν αυτή τη φορά να πετύχει το πλάνο και να δημιουργηθεί κάτι άξιο των δυνατοτήτων της χώρας μας.

0 comments:

Post a Comment